woensdag 7 augustus 2013

Dag 14: Page - Flagstaff

We gingen vandaag bij Denny's ontbijten, dat lag 5 minuutjes rijden van ons hotel. Hier hadden we in  Vegas ook al ontbeten en dat was goed bevallen. Ihop was nog de beste qua ontbijt maar die hebben we hier niet gezien, maar daar gaan we zeker nog een keer ontbijten!

Megan en Leslie hebben beide de jr. Pancakes genomen, Alain de Grand Slam, en ik Pancake Puppies. Soort ballen van pannekoek deeg, beetje erg vullend, maar de rest hebben we meegenomen voor onderweg. Vlakbij was ook een Walmart en aangezien het water en de chips op zijn, hebben we gelijk wat boodschappen gedaan. Ik heb eindelijk ook een pet gekocht, ik was de enige die er geen had. Toen op naar Antelope Canyon, ik had al gelezen dat de beste de Lower was, dus gingen we die doen. Eerst de afslag voorbij gereden dus gekeerd en weer terug. Het was ondertussen al 11 uur geweest ondanks dat we vroeg waren opgestaan. Gaat toch meer tijd zitten in ontbijten en boodschappen doen dan je denkt!

We konden met de tour mee van 11.40, we gingen niet helemaal de Canyon door want door floods (overstromingen) was er een stuk niet begaanbaar. Toch zou de tour nog 40 minuten duren dus we hebben genoeg gezien. Bovenaan kregen we nog een praatje van de Navajo indianen, dit is hun grondgebied, over de regels en over de gevolgen van een flash flood. Er zijn hier in 1997 een aantal mensen overleden hierdoor.

Eenmaal bij de Canyon moesten we in een spleet in de grond afdalen via een metalen ladder. Heel spannend allemaal, vooral omdat je dan ineens in een soort grot stond met allemaal verschillende vormen en lichtinvallen. Echt weer schitterend om dit te zien en mee te maken. De weg erdoor was heel smal en we moesten nog een paar keer ladders af om helemaal beneden te komen.

Op het eindpunt pakte de vrouwelijke gids een fluit en ging ze iets spelen, heel mooi en echt toepasselijk om dit te doen hier beneden in de Canyon.

Toen moesten we weer terug, dezelfde weg als we erin waren gekomen, onderweg kwamen we nog andere groepen tegen dus we moesten soms wachten als het te smal werd.

Boven was het gelijk super heet, in de auto de airco op vol gezet. Het was buiten al 100 graden Fahrenheit!

Toen op weg naar de volgende Canyon, nu naar de Grand Canyon. Helaas moesten we een flink stuk omrijden omdat een gedeelte van de weg 89 was verzakt. Nu kostte het ons een uur extra reistijd. Onderweg getankt bij Kaibito, een raar indianen dorpje, waar niks was verder....dus nog iets verder gereden voor een stop bij macdonalds. Daar nam Megan een softijsje met chocolade dipping, maar aangezien de ijsjes hier zo groot zijn, ging het helemaal smelten! Dus heeft ze die buiten de auto opgegeten :)

Bij de Grand Canyon was de eerste stop Desert View, helaas begon het hier een beetje te regenen toen we er heen liepen. We hebben nog wat foto's gemaakt en toen de toren ingegaan. Dat is onderin een souvenier winkeltje maar je kon ook naar boven lopen voor het uitzicht. Dat hebben we natuurlijk gedaan. Toen we bovenin waren, kwam de zon door en ontstond een prachtige regenboog! Snel weer naar beneden om hele mooie foto's hiervan te maken. Echt geweldig om dat mee te maken, een regenboog in de Grand Canyon!!  We zijn de South Rim verder afgereden en nog een paar keer gestopt onderweg. Ik reed en ik zag ineens een Mountain Lion over de weg rennen. De anderen hebben dit niet gezien, Alain was net de kaart aan het bekijken.....erna zagen we dat niet nog een keer.

We gingen verder naar ons hotel in Flagstaff, dit was nog een 2 uur rijden. Volgende keer ( ja die komt echt nog wel!) ga ik zelf alle hotels boeken en dan toch wat dichterbij de parken zelf. We hebben nog een tussenstop gedaan bij Denny's in Williams, nu om te avond eten. Het was er niet druk. Maar het eten was heel lekker, zelf ik heb ook een toetje genomen en die was verrukkelijk.

Het was al donker buiten toen we klaar waren, aangezien ze in USA weinig straatverlichting hebben, was het best eng om zo te rijden. Het was vooral snelweg dus gelukkig waren we er zo. Vanavond slapen we in Days Inn. Niet veel bijzonders, maar het is alleen een slaapplaats. Dit is de enige hotel tot nu toe waar de kinderen niet hebben gezwommen. Maar ja we hebben vandaag ook zoveel gedaan!