zaterdag 3 augustus 2013

Dag 11: Las Vegas - Zion Canyon - Bryce Canyon

Vandaag weer een endje tuffen, nu met onze mooie grote Volvo!

De eerste etappe was naar Zion Canyon, vanaf Vegas al 2,5 uur rijden. De kids waren niet blij toen ze vanmorgen vroeg op moesten staan hahaha. Alles snel ingepakt en rond 9.30 uur waren we weer op weg.  Bij het uitchecken hebben we gelijk een to-go ontbijtje gekocht dus dat scheelde weer tijd onderweg.

We zijn dan ook niet veel gestopt, alleen een korte plaspauze.

Eenmaal bij Zion aangekomen, hebben we de auto net voor het park geparkeerd. Dit park mag je niet in met de auto, alleen met een shuttle bus. Maar die rijden af en aan, dus eigenlijk alleen maar heel makkelijk. Onze eerste stop was Weeping Rock, dat is een rots waardoor het water heen sijpelt zodat het net lijkt of die aan het wenen is, dus vandaar de naam! Megan was een beetje teleurgesteld  die vond nIet dat het op tranen leken. Maar we werden er wel lekker door afgekoeld.

Toen weer terug met de bus naar de 4e stop en dat waren de Emerald Pools, voor ons zat alleen de Lower erin, en dat nog vonden de kinderen erg vermoeiend. Daar konden ze wel onder een straal water staan om ook weer af te koelen van al dat wandelen. Ik had nergens last van, moeten ze voortaan toch wat harder trainen. In de bus terug was het erg druk en moest ik staan. ook stonden er mensen bij de haltes die er niet bij konden en op de volgende bus moesten wachten. Hierna moesten we verder rijden naar Bryce, dat was ook nog een flink stuk.

Het was een hele mooie rit door de bergen van Zion, waar we ook moesten wachten bij een tunnel. Die is te smal voor campers en auto's tegelijk dus sluiten ze het aan de ene kant af.

We waren rond 8 uur bij Bryce, ingecheckt en lekker gedoucht naar de lange zweterige rit. Helaas geen kamer op de begane grond dus moesten we de koffers de trap opzeulen. Gelukkig konden we nog eten bij de Bryce Canyon Diner. Lekker fast food, bij het echte restaurant stond een mega rij....ook nog even rond gekeken in de General Store. Wat eten voor morgenochtend gekocht, want het zal wel druk zijn.