zaterdag 27 juli 2013

Dag 4: San Francisco - Madera

Vanmorgen dus inderdaad uitgeslapen. Om 7 uur waren we pas wakker!!

Zou de jetlag nu voorbij zijn?

Omdat we gisteren koekjes en drinken hebben gekocht, was dat ons ontbijt want we wilden op tijd de auto halen. Toen we gedoucht hadden en de koffers ingepakt, gingen we op pad om de auto te regelen. Het was in de straat naast het hotel maar dan wel een paar blokken verder. Al met al kwamen we daar om kwart voor 9 aan. We waren gelijk aan de beurt en moesten ff wachten op de auto. Het is een Chevrolet Malibu geworden. Eigenlijk wilden we er een met grotere kofferbak maar we mochten niet kiezen. De koffers passen er niet allemaal in, kwamen we later achter toen we terug bij het hotel waren. Nu staat er dus 1 op de achterbank...... Het plan is om het maandag in Vegas om te ruilen voor een andere. Als we dan bij moeten betalen, moet dat maar want dit is wel erg behelpen.

Tom Tom met kaart van Amerika, dankzij Simone, aan gezet en daar gingen we! Ingesteld om een grote Walmart te bezoeken. Dat was een uurtje op de route naar Yosemite. We reden met wolken weg maar eenmaal over de Bay Bridge heen werd het zonnig en warmer. Bij Walmart hebben we veel water, dieet coke met cherry smaak, dr peper, pringles en nog meer gekocht.

De koel boxen waren op dus we hebben een mega grote koeltas gekocht en nog wat zakken ijs.

Verder naar Yosemite......dat was best nog een stukje rijden. De kids werden het al een beetje zat dus toen we in het park waren, zijn we gelijk bij de eerste stop gestopt. Daar was niet veel bijzonders te doen dus gingen we gauw terug naar de auto om verder te rijden. Onderweg veel gestopt bij uitzicht punten, vooral Tuunel View maakt veel indruk. We zijn naar Glacier Punt gereden, wat ook een flinke rit was. Wat je daarna ook weer terug moest maken. Maar je kijkt daar over heel Yosemite Valley heen, dus echt schitterend.

En toen ook nog veel verder naar het hotel in Madera. Eerlijk gezegd heb ik me hierop verkeken en is het te ver van het park vandaan. We kwamen pas rond 8.30 in het hotel, zonder wat te hebben gegeten. Dus de spullen op de kamer gelegd en gelijk wat te eten gezocht. Onze eerste fast food in USA, gewoon macdonalds...later uitgeput naar bed. We hebben nu wel een grote kamer, het is hier ook al erg warm dus de airco hebben we wel nodig, helaas maakt ie teveel herrie om het 's nachts aan te laten. Ook zit er een treinbaan vlakbij waar we nog voor hebben gestaan. Er bleven wagons voorbij komen, en natuurlijk moet er dan door de machinist getoeterd worden. Als ze maar niet in de nacht rijden, voor de zekerheid maar oordoppen indoen!

Ons programma voor morgen wordt hierdoor wel wat aangepast. We hebben geen zin om weer zoveel in de auto zitten. Vanaf 10 tot 20 uur onderweg....ok wel wat stops maar ook veel gereden.