woensdag 24 juli 2013

Dag 2: San Francisco

Helaas toch vroeg wakker ondanks de best late avond.

Veel geplas 's nachts door al dat drinken in het vliegtuig.

Megan was als eerste wakker alhoewel ik ook al een tijdje aan het woelen was. Daarna iedereen wakker geworden, weer lekker gedoucht om fris en fruitig de dag te beginnen. Ik had toch nog veel last van mijn keel, helaas helpt paracetamol niet zo goed.

Om half 8 liepen we al buiten, op zoek naar een ontbijtplek en gelijk wat van de stad bekijken.

We hebben gegeten op Powell street, megan en ik hebben pancakes gedeelt en alain en Leslie samen pancakes met ei. Met gevulde magen liepen we weer verder naar China Town. Omdat we zo vroeg waren, was alles nog dicht maar het was wel leuk om het gezien te hebben. Daar liepen we een flinke heuvel omhoog naar Coit Tower. Daar met de lift naar boven om van een geweldig uitzicht te genieten over San Francisco. Hiervandaan liepen we verder naar Pier 39 en Fishermans Wharf. Heel toeristisch maar wel heel leuk. Hier gezellig wat gedronken bij een sportsbar, waar de kinderen nog spelletjes hebben gedaan. Daarna een snack voor tussendoor. Leslie heeft voor het eerst een Corn Dog op en hij zei gelijk dat het niet zijn laatste zou zijn.

We hebben onderweg gelijk het restaurant voor vanavond gereserveerd, The Rainforest CafĂ©. Toen was het tijd om naar Alcatraz te gaan. We waren ruim op tijd voor onze boot van 13.30, die kaartjes hadden we al ruim vantevoren besproken en dat was maar goed ook want de eerst volgende vrije tocht was op 14 augustus!! 

Na een snelle tocht kwamen we op het eiland aan. We hebben natuurlijk de audio tour gedaan, in het Nederlands. De kinderen waren erg onder de indruk ervan. Na ruim 2 uur namen we de boot weer terug.

Toen wilden we eigenlijk voor mij naar een dokter, mijn keel deed nog steeds onzettend zeer en ik was er af en toe flink beroerd van. Dus een taxi gepakt naar een medisch centrum en daar gevraagd naar een dokter. Die was er niet en kon pas kwart voor 8 terecht. Er werd nog wel bij verteld dat het 250 dollar zou kosten!! Na veel getwijfel toch maar besloten om het niet te doen. We moesten dan nog heen en weer met de taxi en dat zou allemaal veel geld kosten. Ik probeer het wel met paracetamol vol te houden.

Wat mis je dan een auto, weer een taxi gepakt naar Fishermans Wharf om wat rond te lopen en we gingen naar het restaurant.  Kinderen vonden het geweldig om in de jungle te eten! Leslie en alain hebben een maaltijd gedeeld, megan nam een kindermenu met dino kipstukjes en ik een pasta omdat dat zacht was voor mijn keel.

Natuurlijk was het teveel, en we kregen een doggy bag voor de kipstukjes mee. Weer met een taxi naar het hotel waar we al om 8 uur in slaap vielen....zzzzzzz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten