woensdag 24 juli 2013

Dag 1: Dordrecht - San Francisco;

Deze eerste dag begon vroeg.....ik was al om 4 uur wakker. Mijn keel was uitgedroogd :( zoals sommigen misschien al gelezen hebben op Facebook, heb ik vanaf zaterdag last van keelontsteking.
Dus gelijk wat gedronken en een ibrufen genomen.
Daarna nog geprobeerd om een uurtje te slapen maar ja van de pijn en zenuwen is dat niet gelukt.
Megan was ook al voor de wekker wakker dus zij zat al helemaal aangekleed klaar in haar kamer!
Nadat Leslie en Alain ook klaar waren, zijn we om 6 uur in de auto gestapt voor een ritje naar Brussel.
Hier de auto geparkeerd bij Discount Parking waarvandaan we de bus pakten naar het vliegveld.
Na wat gezoek hebben we de rij gevonden en dat ging allemaal heel vlot. Wel natuurlijk eerst de vragen over de koffers, waar we heen gingen en verbleven. Dit is nog een peulenschil van wat er ons straks aan de andere kant staat te wachten.
Megan is nog 3x op haar snufferd gegaan, gestruikeld over de hand bagage, Leslie liet zijn zonnebril vallen en toen hij het weer in zijn zak wilde doen, brak het pootje af. Ook is hij zijn oorkussen kwijt van zijn hoofdtelefoon dus hij baalt nu als een stekker.
Net hier ontbeten en nu ff tax-free shoppen.....
We zijn gearriveerd in Chicago!! De vlucht ging goed, iets later vertrokken maar dat is onderweg weer goedgemaakt volgens de piloot ;) we hadden allemaal onze eigen schermpje dus konden we kiezen waar naar keken. Ik heb Hansel & Gretel, beautifull creatures en safe haven gezien. Leslie heeft the OZ gekeken en megan naar monster Inc. en de grappige home video's. Alain heeft een goede film gekeken. Maar hij weet niet meer welke....
Onderweg kregen we een warme lunch, megan kreeg een kindermenu. En later ook nog een broodje. Tussendoor kreeg je wel wat drinken maar ik vond het wat te weinig. Men wat had ik een dorst en ook steeds keelpijn. Van die airco wordt het ook niet beter. Hier op het vliegveld nog wat extra pijnstillers gekocht want de rest zit in de bagage. Die we opgehaald hebben en weer snel afgegeven voor de overstap naar San Francisco. Bij de douane ging het allemaal heel snel, we hadden zelfs een douanier die grapjes maakte!! Daarna weer door security....en weer wachten op de volgende etappe......met een milkshake van de Mac.
De vlucht naar San Francisco was ook op tijd. Wel nog geen Gate verandering waar we pas laat achter kwamen dus ff rennen om op tijd te zijn. De kinderen hebben beiden veel geslapen in het vliegtuig en zelfs ook ik heb nog wel wat geslapen.
Eindelijk na een taxi rit naar het hotel waren we er! Wat duurt zo'n dag lang zeg.....komen we bij het hotel, krijgen we eerst een kamer waar al mensen in zaten. Gelukkig waren ze er niet maar hun tassen lagen er wel...hahaha. Toen naar de receptie en het was snel verholpen. We zitten nu in kamer 317, lekker in een hoekje dus heerlijk rustig.
Ff douchen en uiteindelijk lagen we er pas om 10 uur in.