zondag 28 juli 2013

Dag 5: Madera/Yosemite

Vandaag weer wat later wakker, wel verhit dus gelijk de airco aan gezet!

Afgesproken met z'n allen dat we na het ontbijt eerst ff gaan zwemmen en daarna pas naar Yosemite. Daar gaan we dan naar Mariposa grove, de grote sequoia bomen, en dan een beekje opzoeken om wat te pootje baden. Verder zien we wel wat de dag ons brengt. Het ontbijt was bij dit hotel in begrepen, wel continental maar was precies genoeg voor ons. Ik heb gezond een yoghurt genomen en een bagel met Cream cheese. Kinderen natuurlijk waffles, Leslie met eggs en bacon, megan met jam en syrup. Alain zijn gebruikelijke keuze, toast met eggs en bacon.

Gelijk door naar het zwembad, het was al zo warm dat zelfs ik nog erin ben geweest!! Na een uurtje zijn we gaan omkleden en nu is het 11 uur en we zijn al onderweg.

Rond 12 uur zijn we aangekomen bij Mariposa Grove, daar een wandeling gemaakt naar de Grizzly Giant, 1 van de grootste sequoia bomen in het park. Onderweg kregen megan en ik bijna een Sugar Pine op onze hoofd, die kwam ineens naar beneden suizen uit een boom. Dat is een hele grote dennenappel. Even verderop stond de California Tunnel Tree, waar je dus  doorheen kon lopen. Verder zijn we niet gekomen want het was weer erg warm. Even naar de toilet, fijn in zo'n natuurpark waar ze alleen maar chemische toiletten hebben. Yuk! Nog een zelf meegebrachte lunch gegeten en weer verder gereden, nu naar Sentinal Beach waar ze nog gezwommen hebben in het frisse water van de Merced rivier. Helaas was het toen toch weer tijd om terug te rijden.....

Na een lange rit kwamen we aan in het hotel waar ik de Wifi code heb gevraagd zodat we het thuisfront weer op de hoogte konden brengen. Lekker gedoucht, gescrubt en gewassen, we waren klaar om te eten. Via internet een pizza hut opgezocht en daar gingen we. Maar eenmaal bij pizza hut was het alleen om af te halen en dat vonden we maar niks. Dus via Tom Tom nog een pizzeria gezocht, mountain Mike, maar daar was net een kinderfeestje ofzo bezig want het was een gekkenhuis! Wat verder rond gereden maar daar was bijna alles of drive-in of afhaal. Eindelijk vonden we een Ihop restaurant waar je dus ook kan avondeten. Megan nam macaroni cheese maar de cheese viel tegen, zei ze ;). Leslie nam shrimps (garnalen), alain een t bone steak en ik biefstuk puntjes. Het was lekker eten en niet duur! Megan heeft ook nog een stuk citroen op, was zuur maar lekker fris!

Eenmaal terug in het hotel nog een drankje gedaan en weer op tijd slapen want morgen een lange rit naar Mammoth Lakes.