zaterdag 27 juli 2013

Dag 3: San Francisco

Vanmorgen werden we natuurlijk super vroeg wakker....al om 5 uur begon het onrustig te worden in de kamer....

Dus rond een uur of 7 waren we al klaar voor het ontbijt. De planning was om in het hotel te eten. Maar toen we daar aankwamen was het erg druk en niemand van de bediening kwam naar ons toe om te vragen of we een tafel wilden dus zijn we weggegaan.

Leslie wilde heel graag bij Ihop ontbijten dus heb ik via de navigatie app een vestiging opgezocht. Omdat we ook vandaag met de cable car wilden, hebben we een muni paspoort gekocht zodat we de hele dag met het openbaar vervoer konden reizen, ook de cable cars die normaal enkele reis al $ 6 kosten.

Bij het opstart punt van Powell Street hebben  we de cable car genomen. Daar staat ook een draaischijf voor de cars omdat ze maar 1 kant op kunnen. Nog geen 10 minuten hebben we gewacht en daar gingen we. We hadden geluk en konden buiten zitten, Leslie ging hangen aan de kant. Wat een werk moet zo'n man verrichten eraan. Hij moest dan weer een de ene hendel trekken en dan aan de andere. En men wat zijn die heuvels steil.....pas op het eindpunt zijn we eruit gegaan, wat trouwens de meeste deden. Toen op naar Ihop! Snel gevonden en we kregen ook snel een tafeltje. Toen het menu!! Wow!! Dat zag er allemaal heel smakelijk uit. Het ene gerecht nog uitgebreider dan de andere. Onze keuzes waren: french toast met aardbeien, cinna-stix pancakes, fun pancake, toast met eggs and bacon.

En natuurlijk grote bekers met jus, melk en koffie.

Na dit vorstelijk ontbijt hebben we de bus gepakt naar de Golden Gate Bridge. Onderweg nog een stop gemaakt bij Ghirardelli Square, waar ze de lekkerste chocola hebben en heel veel verschillende smaken. We kregen een gratis sample, melk chocola met caramel, en dat was al erg lekker.

Toen verder met de bus. Bij het uitstappunt kwamen we ook bij de Palace of Arts. Een mooi gebouw in het park Presido. Bij de Golden Gate Bridge was niet veel te zien...hij zat helemaal in de mist.

Heel raar want wij stonden gewoon in het zonnetje en er was precies bij de brug een mistwolk. Hiervandaan weer de bus richting China Town genomen om het nu open te zien. Was wel leuk, veel hetzelfde. Leslie heeft een nieuwe zonnebril gekocht en ik 2 borrel glaasjes. Toen kwamen we een Walgreen's tegen. Dat is een hele grote drogist waar je van alles kan kopen. Hier hebben we wat drinken, ijsjes, mondwater en lekkere koekjes gekocht.  We zijn met de soort tram naar het hotel gegaan om uit te rusten want 's avonds gaan we naar San Francisco Giants baseball wedstrijd.

Bij het hotel was het zonnetje flink gaan schijnen, dus zijn de kinderen eerst gaan zwemmen. Alain en ik zijn er bij gaan zitten want daar deed de Wifi het wel. Bij ons op de kamer niet, omdat we zover in een hoekje zitten denk ik. Wel lekker rustig maar hiervoor onhandig. Gelijk Facebook bekeken en de blogs van dag 1 en 2 erop gezet. Na veel gedoe want alain z'n gmail, die ik hiervoor gebruik, was geblokkeerd omdat hij vanaf een onbekende locatie was ingelogd. Ja duh mensen gaan op vakantie! Maar goed, het is uiteindelijk gelukt. Er bleef niet veel tijd over om te rusten maar de kinderen vonden het leuk in het zwembad,de andere mensen wat minder met al dat gespring hahaha. Toch nog een uurtje op bed gelegen en toen op naar het stadion!

Ook nu weer met de bus erheen gegaan, die vol zat met Giants fans. Daar aangekomen was het ook erg druk met vele duizenden fans. Gelijk voor Megan en Leslie een oranje Giants vinger gekocht. Bij de entree vroeg de suppoost of het de eerste keer was dat we er waren dus we kregen volop tekst en uitleg. Megan en Leslie mochten beiden een certificaat halen waar dat op vermeld stond. Eerst met de roltrap omhoog naar level 2. We waren ruim op tijd om dat te doen en ook om wat te eten daar. Genoeg keuze!! Nachos en churros voor de kids en wij hot dogs met garlic fries. Toen weer verder omhoog want we hadden plekken op de 2e ring. Oeh best hoog! Maar wat een geweldig uitzicht over de baai van San Francisco en ook natuurlijk van het veld zelf. De wedstrijd zelf was een beetje teleurstellend want ze stonden achter. Op een gegeven moment sloeg de vermoeidheid toe, vooral bij Leslie die het koud kreeg en ondanks een warme chocomelk toch het koud bleef houden. Dus rond 9 uur zijn we maar weggegaan. Helaas geen taxi te krijgen, bus was de andere kant op dus zijn we maar gaan lopen naar het hotel. Het was een flink stukje wandelen maar hierdoor kunnen we vast lekker slapen!